Retourneren en opmerkingen
Herroepingsrecht in het algemeen
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Voor het gemak geven we u 3 dagen extra om het pakket op te sturen. Wettelijk gezien hoeft dit niet, maar DailyGoods denkt graag met u mee. Na het verwerken van de retour krijgt u het resterende orderbedrag gecrediteerd op de rekening waarmee is betaald. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening en deze bedragen €4,95.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan DailyGoods geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het resterende orderbedrag binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour is ontvangen.
Retourneren van uw bestelling
Toch niet helemaal gevonden wat u zocht? U heeft 14 dagen bedenktijd waarin uw bestelling als retour aangemeld kan worden. Herroep binnen deze termijn altijd schriftelijk (per e-mail) uw bestelling, zodat deze aangemeld kan worden als retour. Wanneer de retour bij ons binnen de termijn is aangemeld ontzorgen wij u van de aanmelding bij de vervoerder. DailyGoods streeft naar een vlot en gemakkelijk retourproces waarbij een aantal voorwaarden van toepassing zijn:
Retourvoorwaarden:
- Uw bestelling is binnen 14 dagen ná ontvangst, per e-mail, aangemeld als retour.
- De bestelling is compleet, onbeschadigd en is teruggestuurd in de originele verpakking.
- U voldoet aan (één van) de retourredenen die u terugvindt op de achterkant van uw factuur.
Deze wordt bijgevoegd bij uw bestelling.
Tip: Lees de achterkant van uw factuur goed door! Hier is belangrijke informatie opgenomen over hoe te retourneren en de bijbehorende voorwaarden.
Terugbetalingsregeling
Wanneer u eenmaal aan de voorwaarden voldoet wordt het retourproces in gang gezet. Dat betekent dat wij uw geretourneerde bestelling zullen controleren, waarna wij u een mail sturen met daarin de bevestiging dat uw retour is geaccepteerd. In deze mail bevindt zich ook informatie over de terugbetaling van het orderbedrag. DailyGoods zal het resterende bedrag terugstorten op de rekening waarmee is betaald, mits er is voldaan aan de retourvoorwaarden. De terugbetaling zal geschieden binnen 7 werkdagen, en DailyGoods mag wachten tot de retour in goede orde is ontvangen.
Schade, klachten en overige problemen
Wanneer u de bestelling beschadigd of defect binnen heeft gekregen, willen wij u vragen een e-mail te sturen naar info@dailygoods-store.nl. DailyGoods zal samen met u kijken naar een passende oplossing voor de beschadigde en/of defecte bestelling. Voor andere vragen en/of problemen verwijzen wij u naar ditzelfde mailadres. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Garantie
Omdat DailyGoods haar klanten nét wat extra zekerheid wilt bieden, werken wij met een garantietermijn op ons productaanbod. Ondanks dat DailyGoods alleen maar betrouwbare en kwalitatieve producten verkoopt, weten wij dat gebreken elk moment kunnen voorkomen. De garantietermijn welke DailyGoods hanteert voor haar producten bedraagt 2 maanden. Wanneer uw product defect is of andere gebreken vertoond, heeft u de mogelijkheid om binnen 2 maanden na aankoop uw aanspraak op garantie schriftelijk (per e-mail) aan te vragen. Vermeld in die mail uw naam, factuurnummer, adres en de reden van de aanspraak op uw garantietermijn. Wij zullen vervolgens spoedig contact met u opnemen.
Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgdragen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.
Let op! Wij willen u er op attent maken dat DailyGoods geen defecte retournaties accepteert. Stuur het product dus niet retour, aangezien u via die weg geen aanspraak kan maken op uw garantietermijn.